Alla inlägg under mars 2014

Av Robert Magnusson - 12 mars 2014 13:13

Känns som att denna kommande mening är en utsliten mening, men men.....

Tiden rusar.....


Sist jag skrev här så var jag arbetslös och väntade på att få börja jobba på Subway, men denne chef är allt annat än seriös så det blev ingenting av det hela, Tack och lov!

Jag vill med en dåres envishet mena att allt som händer, händer av en orsak. Med det menar jag att negativa saker händer för att det skall leda till något som är mycket bättre, som detta tex.


Den 17/2 blev jag upprignd av en kvinna från Adecco, hon sa att hon hade fått mitt CV av min handläggare på arbetsförmedlingen (kors i taket jag vet) och att jag hade ett mycket intressant CV. Hon ville träffa mig för en intervju, sagt och gjort så bestämde vi oss för att träffas dagen efter.


Intervjun blev inte så mycket till en intervju kan jag säga, vi klickade direkt och började små snacka. Visade sig att hon hade arbetat åt min tidigare arbetsgivare så vi snackade lite runt det :D

Och så avslutade hon med frågan "Så vad känner du?"


Den 19/2 träffades vi igen för att skriva anställningsavtalet, heltidstjänst med 6 mån provanställning som vanligt.

Fyfan vad underbart, tänk jag som gått sedan början av dec året innan och väntat på att få börja jobba på Subway....detta kunde verkligen inte bli bättre.


Så första veckan var jag uthyrd till Arla där jag plockade varor och kommande två veckor till DHL där jag lossade bilar och sorterade paket.


Jag har aldrig haft problem att kliva upp tidigt på morgonen, även fast jag är en natt människa. Men jag kan säga som så att jag varje kväll har varit SVINTRÖTT :D

En kväll gick jag och la mig 19.05 minns jag och somnade och sov till dagen efter haha


Det känns verkligen helt fantastiskt att livet äntligen har vänt. Jag har hittat min stora kärlek och blivit sambo med henne, fått ett jobb som ger bättre ekonomi och får mig att känna mig funktionabel och betydelsefull.

Kommer kunna spara undan pengar varje månad och börja betala bort småskulder.


En annan sak som gör det hela ÄNNU mer underbart, är att min sambo nu oxå fått ett heltidsjobb som hon börjar på 17/3


Så med andra ord kan jag säga att livet leker just nu, och att jag njuter av varje sekund.


Träningen har fått bli lidande, men det tar ett tag att hitta in i dessa nya rutiner och tider. Det kommer aldrig att rinna ut i sanden.

Kan tillägga att det är underbart att all snö snart är borta och att vägarna är bar, för snart ska jag fan börja cykla igen :D


Nu ska jag förbereda dagens middag, för jag har bjudit hem käre mor och ska fixa något gott =) 

Presentation


Hej och välkommen till en tokig och glad norrlänning, lämna gärna någon kommentar eller skicka en fråga om det är något du undrar. Jag svarar på allt!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken föredrar du?
 Iphone
 Android

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggar jag följer


Skapa flashcards